loading

Marco Postma

Online Marketing & Communicatie

ERVARING

×

Het mooie van werken aan online projecten is dat mijn ervaring in media, marketing, onderzoek en creatie daarin perfect samenkomt.


2018 / Feb - Heden

Tergooi

Communicatie Adviseur

Net begonnen met mijn nieuwe baan bij Tergooi!

2008 / Sep - 2017 / okt

Motomax Media

Manager Online Projects & Online Marketing

Contentproducties op het gebied van haute horlogerie vormen de rode draad binnen dit bedrijf. Hier adviseer ik klanten (juweliers, importeurs, brancheverenigingen, horlogemerken) over hun online strategie. Daarnaast realiseer ik projecten op het gebied van websites, e-commerce en content creatie en online reading. Ik analyseer, adviseer, concretiseer en voer projecten zelfstandig uit binnen gestelde budgetten en tijdspaden. Verder houd ik me bezig met allerlei facetten online marketing: search engine optimization, web analytics, social media, content marketing, e-mailmarketing, conversieverbetering en nog veel meer!

2008 / Mrt- 2008 / aug

Wegener Media Ventions

Webanalist & Analist Arbeidsmarkt

Voor de vacaturesite JobTrack analyseerde ik de webstatistieken en deed ik voorstellen voor aanpassingen aan techniek, sitestructuur en content om de conversie te verbeteren. Data uit arbeidsmarktonderzoeken transformeerde ik naar presentaties en brancherapporten die door de salesafdeling werden ingezet. Daarnaast was ik verantwoordelijk de maandelijkse rapportage aan de directie (KPI dashboard van de website/ ontwikkelingen in de arbeidsmarkt/ analyse van concurrenten).

2000 / Jun - 2008 / Feb

The Reader's Digest

Advertising Research & Marketing Services Manager

Voor deze Amerikaanse uitgeverij lanceerde ik het jaarlijkse European Trusted Brands merkenonderzoek in Nederland en België. Daarnaast vertaalde ik data uit bereiksonderzoeken naar onderscheidende salespresentaties. Ook ontwikkelde ik uitgeefconcepten in een internationale talentgroup: daaruit is een innovatief online magazine ontstaan. Ook is er een baanbrekende methode van abonnementenwerving uit voortgekomen die in veel landen succesvol gelanceerd is. Daarnaast ontwikkelde ik de afdelingswebsite.

1997 / Okt - 2000 / Mei

Twentieth Century Fox

Junior Product Manager

In het internationale marketingteam werkte ik aan marketingcampagnes rond de introductie van de films als Titanic, StarWars en Independence Day op de Nederlandse en Belgische markt. De werkzaamheden betroffen het ontwikkelen van joint promotions, ontwikkelen van POS materiaal, produceren van commercials voor radio en televisie, mediaplanning. Ook stuurde ik op dagelijkse basis het Nederlandse en Belgische public relations bureaus aan. Bovendien was ik verantwoordelijk voor marktrapportage aan directie (verkoopcijfers, interpretatie ruwe data marktcijfers Brein, analyse acties concurrenten).